Vad händer om jag får negativa omdömen?

Inget företag har genomgående nöjda kunder. Det är helt naturligt och ingenting att oroas utav. Här är några tips att tänka på när du får ett negativt omdöme.
  • Håll dig lugn, negativa omdömen är inte dåligt, det kan snarare vara till hjälp för din verksamhet. Negativa omdömen stärker trovärdigheten för alla dina positiva omdömen. 30 procent misstänker censur eller att omdömen är fejk om det inte finns några negativa omdömen alls. 
  • Passa på att visa upp att du genuint bryr dig om din kunds bekymmer och att du löser problem. Potentiella kunder kommer att lägga märke till hur du hanterar situationen. 
  • Negativa omdömen fungerar som feedback. Du kan undvika framtida negativa omdömen genom att ta lärdom av det kunderna skriver, ibland kan det vara enklare än vad du tror. 
Det finns även mer information i följande blogginlägg:
Reco.se Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.