Fråga ang pålitligheten hos RECO

hej jag funderar över om det går att "fejka" med RECO? Det företag jag läser om har välskrivna och långa fina reco vilket gör mig tveksam.

Vi jobbar själva med reco och det är sällan vi får så långa och fina o välbeskrivande omdömen...
Helene Mellanmyr Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej,

    vad kul att du jobbar med Reco! De svar du kan förvänta dig på de omdömen som skrivs varierar. Här är några faktorer som påverkar hur utförliga svar du får.  
    • Hur stark är relationen du har till dina kunder? En starkare kundrelation leder ofta till mer utförliga svar.
    • Vilken bransch du jobbar i påverkar hur engagerad kunden är när de lämnar ett omdöme. Du får troligtvis mer utförliga svar om du säljer en vara/tjänst där du har kontakt med kunden jämfört med om du inte har det.
    • Är kunderna förberedda på att de kommer bli tillfrågade att skriva om ditt företag?
    Redan innan affären kan du förbereda kunderna på att ni jobbar med Reco.se genom att exempelvis visa upp dina omdömen från Reco på din hemsida, i mailsignaturer och i offerter. Sen är det givetvis en fördel att efter affären nämna att de kommer att bli tillfrågade att skriva om ditt företag och att du genuint skulle uppskatta om de tog sig tiden att lämna ett omdöme.

    På Reco.se får man endast skriva omdömen om det finns en kundrelation till företaget man skriver om. Vi granskar löpande omdömen, upptäcker du ett företag där du misstänker att det finns fabricerade omdömen så tar vi tacksamt emot dina tips. Maila då kundtjanst@reco.se så granskar vi den profilen omgående.

    Hoppas detta gav dig svar på din fråga och att du i framtiden får många fina omdömen!
    Reco.se
  • Det är åt helvete att företagen själva kan välja vilka betyg som visas. Riggat.
    Knugen
  • Hej och stort tack för ditt meddelande.

    För oss på reco är trovärdighet det absolut viktigaste. På vår sida visas alla omdömen som och så länge omdömet är skrivet av en kund till företaget kommer det aldrig att tas bort. Företagen kan inte välja att inte visa vissa omdömen utan samtliga kommer att ligga kvar.

    Är omdömet däremot inte skrivet av en kund, vilket framkommer efter att vi granskat ett omdöme så tas det bort, det gäller såväl positiva som negativa.

    Önskar dig en fin dag!
    Elin Sundstedt
  • Hej.
    Jag har själv funderat över hur seriöst man ta dessa omdömen, om de går att lita på? Jag skriver i princip aldrig ett omdöme om det är dåligt, vilket naturligtvis är mitt eget fel. Men det tar tid att skriva för att ge en korrekt bild av vad som hänt och vad man är missnöjd med.

    Anledningen till att jag i alla fall skriver nu, är att jag bett att få offert på en renovering av en lägenhet och de flesta av företagen hörde inte ens av sig. Ett par hörde av sig och sa att dom skulle återkomma, utan att göra det. När jag hör av mig och undrar hur det går så möts jag av; tystnad, telefonsamtal som inte besvaras osv......
    Något företag ljuger och säger att dom inte erhållit mitt mail. När jag skickat mail på nytt (trots att jag vet att dom ljuger) för att med 100 % säkerställa att de erhållit mitt/mina mail och åter möts av ett icke svar så skickar jag åter ett mail och frågar om dom skämtar.
    Till svar får jag:
    "Det verkar som att du tappade förtroendet redan innan vi varit och kollat på jobbet. Det blir nog bättre att du hittar en entreprenör som är snabbare på att svara än vad vi är för tillfället."
    Deras brist på kommunikation och inkompetens vänds alltså mot mig. Ja, vad ska man säga annat än att; Jag önskar att alla som inte är nöjda med sina hantverkare, m.fl., gav betyg som stämde överens med verkligheten. Då kanske dessa 5,0 och 4,9 hamnade där dom borde vara på 2,5.

    Mad anledning av ovan, kan man på er Recosida lämna omdömen? Och borde inte även de som aldrig blev korrekt bemötta vid offertförfrågan ha rätt att få sina omdömen publicerade och ej borttagna?
    Missnöjd presumtiv kund
  • Hej,

    Stort tack för din feedback.

    Till att börja med beklagar jag att du inte fått önskad återkopplingpå de förfrågningar som du skickat ut till företag via vår tjänst. För att kunnase över vilka förfrågningar det gäller får du gärna återkomma med referensnummer då jag inte kunde hitta någon kopplad till din mejladress.

    Utöver det är det tråkigt att höra att de företag som du väl fick kontakt med avböjt att åta sig jobbet. Många av de företag som vi jobbar med är små företag (hantverkare) som ofta är ute på jobb under dagarna och inte sitter på ett kontor vilket gör att de inte har möjlighet att återkoppla direkt.

    Att de fått fina omdömen tyder på att de kunder som de utfört jobb åtblivit nöjda medutfört arbete.

    Önskar dig en fin dag!
    Elin Sundstedt

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.